Sider

lørdag den 5. juli 2014

Hjemmelavet puslebord

Noget af det sidste større kreative jeg lavede inden jeg fødte, var at lave en pusleplads til lille C. Puslebordet er lavet ud af MDF plade, som herefter er malet hvidt, henover har jeg hængt en hylde fra IKEA. Pladen fik jeg skåret i Bauhaus, det skrå hjørne på pladen skar jeg selv af med en stiksav. 


Billederne har jeg taget inden datteren kom til verden. Nu er bordet fyldt op med tøj, stofbleer og bleer i lange baner :-)


Lidt billeder fra processen kan ses her. 

Jeg skar et hjørne af pladen, som jeg brugte til at gøre pladen tykkere der hvor jeg satte bordbenet på. Bordbenet er højdejusterbart og købt i IKEA.

Hele bordpladen set fra undersiden.

Da bordpladen er væghængt, startede jeg med at sætte to rigler op på væggen. Husk at bruge skruer der er lange nok til at gå igennem rigelen og et godt stykke ind i væggen. Jeg borede for med en slagboresmaskine og satte passende rawplugs i, inden jeg skruede riglerne i væggen. Herefter satte jeg bordpladen på og skruede den fast til riglerne. Her undersænkede jeg hullet inden, så jeg ikke havde en skrue som stak op. 

På undersiden af hylden, som jeg satte op over puslepladen, klistrede jeg en masse skumfigurer op, så hun ville have noget et se på når hun blev puslet. Skumfigurerne er sat op med dobbeltklæbende tape.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar