Sider

søndag den 31. august 2014

En LaRaLiL Luna kjole til niecen




Modtog i sidste uge alle tre mønstre fra LaRaLiL, og allerede lørdag var jeg derfor nede og købe stof til en Luna kjole i str. 98/104 til niecen. Og imellem lurerne som lille C. har taget blev kjolen syet. Dog måtte knaphullerne vente lidt, da min symaskine åbenbart ikke kan hitte ud af at sy snaphuller i strækstoffer (hruumpf, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med). Nå men knaphullerne blev syet ved at jeg strøg lidt vlieseline på uden det kan ses, dette trick skal jeg nok lige få taget billeder af ved næste kjole. Kjolen er rigtig nem at sy, og hvis man er det mindste i tvivl om hvordan man skal gøre, kan man finde en udførlig syvejledning her.
Kjolen er syet op i isoli og rib fra Stof og Stil, her er de fine træknapper også fra. 

Næste projekt er at få tegnet alle tre mønstre af i alle størrelserne, så de er lige til at sy en anden gang. Jeg synes altså nogen gange at en stor del af ens tid går med at få tegnet mønstret af. Meeen det handler nok mere om, at jeg nogle gange er lidt for utålmodig med at så sat saksen i stoffet og komme i gang. 



2 kommentarer:

  1. Den er godt nok fin, og gode efterårs farver. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Er også rigtig glad for farve sammensætningen, det blev en rigtig efterårs/vinter kjole.

      Slet