Sider

onsdag den 10. september 2014

Lækker, men simpel hjemmelavet lampe












Har lavet denne fine, fine lampe. Den er lavet ud af en rispapirlampe, hvorpå der er limet stykker af papir trekanter. Papir trekanterne er skåret med en bredde på 2,5 cm. Når man skærer papiret på denne måde, er det kun de to yderste halve trekanter som går til spilde og en trekant som bliver lidt mindre i bredden (dette kan ikke ses når lampen først er lavet). Jeg kan desværre ikke huske, hvor jeg så lampen henne i sin tid, tror det var på pinterest. 



Når man laver lampen, starter man i bunden og limer trekanterne på med en limpistol én af gangen, gerne med lidt mellemrum. Mellemrummet på den nederste halvdel af lampen var ca. 1-2 cm. Herefter bevæger man sig opad på lampen. Indtil jeg nåede ca. halvvejs havde jeg lampen til at ligge mellem mine knæ med bunden opad, hvorefter jeg vendte den om (så den hængte rigtigt) og hængte den bag på en stol i en snor, hvor jeg kunne arbejde videre på den. 
Da jeg nåede midt på lampen begyndte jeg at tænke på at trekanten skulle dække over det mellemrum der var under den, således at man til sidst endte med ikke at kunne se rispapirlampen. 

Lampen er rigtig simpel at lave, men den tager tid, LAAAANG tid at lave. Og der skal skæres RIGTIG MANGE papirtrekanter, så er det sagt :-) Men hold da op, hvor giver den et smukt lys, når den er tændt.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar