Sider

fredag den 6. februar 2015

En hynde til Stokke, nyt legetøj og endnu en LaRaLiL kjole (også til niecen)

Min lille pige er jo for længst vokset ud af hendes Newborn sæt på Stokke stolen, og er rykket over i babysædet med en sele på. Da hun flyttede over i babysædet, blev jeg for nærig til at bruge 299 kr på en hynde, når jeg lige havde brugt 399 kr på babysædet. Man er vel jyde. Det måtte kunne gøres billigere tænkte jeg. Så hjemme i gemmerne fandt jeg stof og lidt pladevat. Og kort tid efter havde lille pigen et lidt blødere sted at placere sin dertil indrettede :-)














Mit nye legetøj er en ny symaskine, har i længere tid ønsket mig en ny symaskine, var simpelthen vokset fra min gamle. Den kunne ikke længere det jeg gerne ville og så må man jo skifte ud. Så gik fra en Singer Simple 3229 til  en Husqvarna VIKING Opak 690 QE. Og sikke en opgradering. Nu syer min maskine for mig, og ikke jeg for den, for skulle godt nok arbejde for at få min Singer til at sy. Det første der kom igennem maskinen var (endnu) en LaRaLiL kjole til niecen. Nåede ikke at fotografere den ordentligt inden den blev afleveret, men fik lige taget dette billede inden trykknapper blev sat i. Der blev sat råhvide hjerteformede kam-knapper i. 

Mønstret er denne gang Lara i str. 98/104. Jeg har ændret lidt i det, da jeg har forlænget for- og bagstykke med 1 cm, nederdelen med 2 cm og så har jeg lavet ærmerne 2 cm kortere. Det er jo ikke sådan når niecen er lang og tynd, så må man jo ændre lidt hist og her for at det passer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar