Sider

mandag den 24. marts 2014

Regnbue rangle fra Lutter Løkker

Normalt er jeg ikke den store hækler, men da jeg opdagede bloggen Lutter idyl, og at kvinden bag bloggen havde udgivet bogen "Lutter Løkker", måtte jeg overgive mig, og kaste mig ud i et par nye hækleprojekter. 
Bogen er simpelthen så fin og godt lavet, og selvom det er et stykke tid siden at jeg sidst har haft hæklet, har jeg ikke haft nogen problemer med at følge opskrifterne. De er skrevet så nemt udførelige, at jeg vil sige, at selv en nybegynder kan følge med. 
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt bogen er nogen for dig, så smut ned forbi dit lokale bibliotek og lån den, men vær forberedt på ventetid, for den er eftertragtet (det er den i hvert tilfælde her i Odense!!). Jeg er ikke i tvivl, jeg skal ud have købt den på et tidspunkt, for jeg lånte den på biblioteket, og jeg var slet ikke færdig med den, da jeg skulle levere den tilbage. 
I forhold til original opskriften, har jeg lavet lidt om på mine buer/snore. I opskriften hækler man en gang rundt med fastmasker om luftmaskekæden, her valgte jeg at hækle to runder, da jeg ellers syntes at mine buer/snore ikke blev brede nok. Derfor hæklede jeg også to rækker med kædemasker i midten af buen/snoren, for at kompensere for den ekstra bredde.
Inde i selve det blå rør har jeg puttet en bjælde. Selve monteringen af mine buer på røret, er jeg ikke så stolt af, for det kunne jeg bare ikke gøre lige så flot, som det er i bogen. Men det kunne jo ske at jeg på et tidspunkt hækler én til, da den er så nem at hækle, og at monteringen bliver lidt pænere på denne. 

Dette indlæg er på ingen måder sponseret af Lutter Løkker/Lutter Idyl, men er et udtryk for min personlige holding til bogen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar